Światowy Dzień Ziemi jest wydarzeniem obchodzonym corocznie na całym świecie.   W naszej szkole zaproponowaliśmy klasom starszym kilka aktywności celem zwrócenia uwagi na problemy z jakimi boryka się nasza planeta oraz przykłady naszych działań na jej rzecz. W piątek 21 kwietnia uczniowie realizujący projekt unijny wraz z gośćmi z Włoch mieli okazję czynnie uczestniczyć w pracach w przyszkolnym ogródku zielarskim. Pani Joanna Bałazy zaprezentowała rosnące tam rośliny (krwiściąg, piołun, lawenda, oregano, mięta, szałwia, mniszek lekarski, mydlnica lekarska, krwawnik, truskawka, bluszczyk kurdybanek) oraz omówiła ich znaczenie dla zdrowia człowieka.

Następnie uczniowie przygotowali ziemię do posadzenia nowych roślin poprzez jej przekopanie i odchwaszczenie. Posadzono rośliny zaliczane do super food: czarną porzeczkę i jeżynę bezkolcową. W ziołolecznictwie stosuje się zarówno ich owoce jak i liście. Uczniowie wysiali również nasiona nagietka, który ma szerokie zastosowanie w medycynie alternatywnej oraz w kosmetologii. Wszyscy pracowali z wielkim zaangażowaniem.  Uczniowie koła biologicznego posadzili przygotowane wcześniej sadzonki roślin doniczkowych: mięty, aloesu i zielistki, poznając w ten sposób istotę rozmnażania wegetatywnego. W kolejnym tygodniu powstała galeria plakatów przygotowanych przez uczniów chętnych do podjęcia tego zadania w odpowiedzi na konkurs na plakat ekologiczny ogłoszony przez SU. Uczniowie klas 4-6 wzięli udział w konkursie przyrodniczo-fotograficznym “Przyłapana wiosna”. Wszystkie klasy od 4 do 8 zostały objęte akcją edukacyjną przygotowaną przez p. Jolantę Januszewicz i p. Anetę Michalczyk wraz z uczniami realizującymi projekt Akredytacja w ramach Erasmus +. Uczniowie w dwuosobowych grupach przeprowadzili w każdej klasie krótką pogadankę ilustrowaną prezentacją multimedialną na temat prawidłowej segregacji odpadów. Po prezentacji przeprowadzono wśród uczniów quiz sprawdzający poziom wiedzy na temat elektrośmieci. Uczniowie klas ósmych w ramach lekcji biologii przygotowywali plakaty, które wezmą udział w konkursie na temat postępowania z elektrośmieciami „Elektrośmieci te duże i małe do recyklingu doskonałe”! oraz uczestniczyli w ekologicznych lekcjach rysunkowych w ramach programu “Ekoeksperymentarium dla młodzieży” na temat wody, śladu węglowego oraz energii.

Zespół d.s. promocji szkoły

1682619267908 (1).jpg 1682619267916.jpg 1682619267922.jpg

1682619267928.jpg 1682619314553.jpg 1682619314559.jpg

1682619314567.jpg 341551220_251040380783941_2984271840626732672_n.jpg 341699522_621403839845604_9168031625206522582_n.jpg

342427584_597990512349459_8249705696006175113_n.jpg 343318158_1915494925516692_5058438739826573500_n.jpg 343346617_190038323885560_1132886186819203900_n.jpg

343447378_220076100657385_171186813945710148_n.jpg obraz-20230426-074552-39dbc1b0.jpeg