Ocenianie zachowania uczniów w okresie nauki zdalnej
- Oceną wyjściową jest ocena dobra.
- Ocena zachowania może być podwyższona, jeżeli uczeń:
- Systematycznie bierze udział w zajęciach online,
- Jest aktywny na zajęciach online, terminowo wykonuje zadane prace,
- w czasie zajęć „na żywo” zachowuje się kulturalnie i zgodnie z ustalonymi przez nauczyciela zasadami,
- pracuje systematycznie i terminowo wywiązuje się z zadań w czasie samodzielnej nauki,
- Na bieżąco zgłasza problemy techniczne wychowawcy lub innym nauczycielom i stara się je rozwiązać ( jeśli takie ma),
- Na bieżąco usprawiedliwia nieobecność na zajęciach lub trudność związaną z wykonaniem otrzymanego zadania,
- Niesie pomoc innym, dzieli się wiedzą i umiejętnościami, np. przy obsłudze aplikacji TEAMS,
- Ocena ucznia ulega podwyższeniu w zależności od skali spełnienia opisanych warunków
- Ocena ucznia ulega obniżeniu, jeżeli:
- przeszkadza w zajęciach,
- notorycznie przeszkadza w zajęciach i nie poprawia zachowania po zwróceniu uwagi,
- celowo opuszcza zajęcia oddając się w tym czasie rozrywkom,
- nie wywiązuje się z obowiązków, nie odsyła zadanych prac,
- nie podejmuje współpracy z nauczycielami mimo ich zachęty,
- stosuje cyberprzemoc,
- Ocena ucznia ulega obniżeniu w zależności od skali spełnienia opisanych warunków.
- Powyższe zachowania powinny być dokumentowane w postaci pochwał/uwag w dzienniku lub maili do wychowawców.
- Ocenę zachowania za czas nauki zdalnej wystawia wychowawca klasy.
- Wychowawca jest zobowiązany do zaczerpnięcia opinii w tej sprawie wszystkich nauczycieli i specjalistów szkolnych, którzy pracują z uczniem.
- Dokonując oceny należy uwzględniać indywidualne warunki ucznia w trakcie realizacji nauczania na odległość, w szczególności mieć na uwadze sytuacje związane z problemami sprzętowymi, technicznymi, rodzinnymi lub zdrowotnymi, w tym emocjonalnymi (dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości ucznia).
- Wychowawca wystawia roczną ocenę zachowania ucznia uwzględniając ocenę za I semestr oraz ocenę za czas nauki zdalnej.
- Jeżeli nauka na odległość zakończy się przed zakończeniem zajęć szkolnych i uczniowie wrócą do szkoły, wychowawca klasy wystawi ocenę cząstkową za ten okres.
- W tej sytuacji ocena roczna będzie wypadkową trzech ocen: półrocznej, zdalnej i cząstkowej.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, w Szkole Podstawowej w Mrokowie, zarówno monitorowanie postępów jak i weryfikacja wiedzy i umiejętności uczniów odbywać się będzie z uwzględnieniem zdalnych możliwości uczniów, nauczycieli i rodziców. W pracy zdalnej z uczniami i rodzicami wykorzystywane będą: dziennik elektroniczny, platformy i aplikacje edukacyjne, webinaria, karty pracy, arkusze kalkulacyjne, formularze, komunikatory i inne dostępne kanały.
Ocenianie uczniów odbywać się będzie zgodnie z WSO szkoły.
Ocenianiu podlegają:
• wykonane przez uczniów w różnej formie zadania i przesłane do nauczyciela w wyznaczonym terminie drogą on-line z wykorzystaniem Platformy Microsoft 365 (w oddziałach klas IV-VIII ) lub w inny ustalony przez nauczyciela sposób.
• aktywność uczniów wykazywana podczas lekcji on-line zarówno w formie przekazu video na żywo jak też w formie odpowiedzi kierowanych do nauczyciela z wykorzystaniem czatu, itp.
• dodatkowe (związane z tematem przeprowadzonej lekcji), zlecone przez nauczyciela czynności i prace wykonane przez uczniów.
W bieżącym ocenianiu, uwzględniane będą indywidualne możliwości uczniów zależne od ich dostępu do multimediów, współpracy z rodzicami (szczególnie w zakresie komunikowania się z uczniami w klasach 1-3 ), możliwości komunikacji z uczniami cudzoziemskimi i ich rodzicami (ze względu na bariery językowe).
Przy ocenie rocznej pod uwagę będą brane: bieżące wyniki pracy zdalnej ucznia, uzyskane oceny cząstkowe w drugim semestrze (sprzed czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły) oraz ocena semestralna.
Uczniom, którzy na I semestr uzyskali oceny niedostateczne z poszczególnych przedmiotów lub chcą poprawić wcześniej wykonane prace należy stworzyć możliwość poprawy oceny.
Zadaniem wszystkich nauczycieli w naszej szkole jest pozytywna motywacja uczniów zakończona sukcesem edukacyjnym każdego z nich.