🌍 Kolejna mobilność w ramach projektu Erasmus+ „Our actions are our future”

W dniach 13–17 października 2025 r. uczennice naszej szkoły uczestniczyły w mobilności do Funchal na Maderze w ramach projektu Erasmus+ KA2 „Our actions are our future”.

Celem wyjazdu było rozwijanie kompetencji językowych, społecznych i międzykulturowych, a także pogłębianie wiedzy na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju.

Podczas pobytu na Maderze uczennice uczestniczyły w warsztatach o ekologii i recyklingu, sprawdzały swój ślad węglowy oraz wymieniały się doświadczeniami z rówieśnikami z innych krajów. Poznały także lokalny system edukacji i obejrzały przedstawienie przygotowane przez uczestników projektu, prezentujące kulturę i tradycje Madery.

Nie zabrakło również aktywności w terenie – uczennice odwiedziły tropikalne ogrody, uczestniczyły w górskiej wędrówce i spacerowały po urokliwym starym mieście Funchal.

Zwieńczeniem pobytu była uroczysta ceremonia wręczenia certyfikatów oraz pożegnanie z grupami partnerskimi. Wyjazd okazał się niezwykle wartościowym doświadczeniem edukacyjnym, które pozwoliło uczestniczkom poszerzyć horyzonty, nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i zwiększyć świadomość ekologiczną.

Jesteśmy dumni, że nasza szkoła bierze udział w tak inspirujących i rozwijających projektach Erasmus+! 💚🌿

Mobilność uczniów „Razem dla lepszego jutra – jak poprawić jakość życia w szkole i poza nią” w Almerii

W dniach 7–13 marca uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w mobilności edukacyjnej w ramach programu Erasmus+. Wizyta odbyła się w hiszpańskiej Almerii i stanowiła część realizowanego przez nas projektu „Razem dla lepszego jutra – jak poprawić jakość życia w szkole i poza nią”. Celem wyjazdu było nie tylko poszerzenie kompetencji językowych i społecznych uczniów, ale przede wszystkim budowanie postawy otwartości, tolerancji i współpracy międzynarodowej.

Już od pierwszych chwil uczestnicy wyjazdu doświadczyli niezwykłej gościnności ze strony hiszpańskich rodzin. Zostali serdecznie przyjęci w ich domach, dzięki czemu mogli poznać codzienne życie, kulturę i zwyczaje panujące w Hiszpanii. Wspólne spędzanie czasu, rozmowy i domowe posiłki stworzyły wyjątkową atmosferę, która sprzyjała budowaniu bliskich, międzynarodowych relacji.

Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych w szkole partnerskiej w Almerii, gdzie aktywnie włączali się w pracę klasową, prezentowali siebie i naszą szkołę oraz realizowali działania projektowe. Jednym z głównych tematów pracy była problematyka hałasu i jego wpływu na codzienne funkcjonowanie. Efektem wspólnych działań było przygotowanie muralu oraz filmu edukacyjnego, w którym zaprezentowano sposoby eliminowania hałasu w życiu codziennym i w przestrzeni szkolnej. Uczniowie wysłuchali również ciekawej lekcji na temat wpływu dźwięku na jakość życia.

Pobyt w Hiszpanii to także okazja do poznawania lokalnej przyrody i dziedzictwa kulturowego. Wspólnie z hiszpańskimi rówieśnikami uczniowie udali się m.in. do Parku Naturalnego Cabo de Gata-Níjar, gdzie zwiedzali ogród botaniczny El Albardinal i uczestniczyli w aktywnościach terenowych. Odwiedzili również malowniczą plażę Del Arco, którą najpierw posprzątali, a następnie spędzili tam czas na wspólnym wypoczynku i grach integracyjnych. Niezapomnianym przeżyciem była wizyta w rezerwacie przyrody Karst de Yesos w Sorbas, gdzie uczestnicy zwiedzili podziemne jaskinie, a także wyprawa na półpustynię Tabernas – miejsce znane z westernowych plenerów filmowych.

Nie zabrakło również zwiedzania samej Almerii. Podczas pieszej wycieczki uczniowie poznali najważniejsze zakątki miasta, zwiedzili zamek Alcazaba oraz słynny most z widokiem na port i Morze Śródziemne. Radosnym akcentem była przejażdżka tradycyjną miejską kolejką turystyczną, podczas której pozdrawiali nas uśmiechnięci mieszkańcy miasta.

W szkole partnerskiej zorganizowano również wydarzenia integracyjne – uczniowie obejrzeli przedstawienie przygotowane przez hiszpańskich rówieśników, wzięli udział w sportowych aktywnościach i wspólnych zabawach. Ogromnym powodzeniem cieszyły się także momenty wspólnego celebrowania – lunch z tradycyjnymi potrawami przygotowany przez hiszpańskich rodziców oraz słodkie zakończenie w postaci Churros Party.

Ostatni dzień pobytu w szkole upłynął pod znakiem podsumowania działań projektowych i prezentacji efektów pracy. To był dzień pełen emocji – radości z osiągnięć, dumy ze wspólnej pracy, ale i smutku związanego z pożegnaniem. Uczniowie rozstawali się ze swoimi hiszpańskimi rodzinami i przyjaciółmi z ogromnym wzruszeniem, świadomi, że ten tydzień pozostanie w ich pamięci na zawsze.

Wyjazd do Almerii był niezwykle wartościowym doświadczeniem – zarówno pod względem edukacyjnym, jak i społecznym. Uczniowie zdobyli nowe umiejętności, poszerzyli horyzonty, poznali inną kulturę i – co najważniejsze – nawiązali przyjaźnie, które z pewnością przetrwają próbę czasu.

Program Erasmus+ po raz kolejny udowodnił, że edukacja nie kończy się na sali lekcyjnej – to także wspólne przeżycia, wzajemne zrozumienie i otwartość na świat, które kształtują młodych ludzi i przygotowują ich do życia w nowoczesnym, zróżnicowanym społeczeństwie.

Kolejna mobilność uczniów w ramach projektu „Our actions are our future”

W dniach 28 kwietnia – 4 maja 2025 r. uczennice naszej szkoły uczestniczyły w wyjeździe do Mersin w Turcji w ramach projektu Erasmus+ KA2 „Our actions are our future”. Celem mobilności było rozwijanie kompetencji społecznych, językowych i międzykulturowych, a także pogłębianie wiedzy na  temat ekologii i zrównoważonego rozwoju.

Podczas pobytu w Turcji uczennice miały okazję poznać lokalny system edukacji, uczestnicząc w  zajęciach w kilku szkołach – zarówno publicznych, jak i prywatnych. Brały udział w lekcjach tematycznych dotyczących ekologii i recyklingu, wymieniały się doświadczeniami z rówieśnikami z innych krajów, a także integrowały się poprzez wspólne działania sportowe i artystyczne. Obserwowały również zajęcia praktyczne w szkole branżowej, gdzie uczennice przygotowywały się do występu teatralnego, ucząc się w ten sposób zawodu w praktyce.

W programie nie zabrakło także aktywności terenowych. Uczennice odwiedziły centrum nauki, gdzie uczestniczyły w pokazie dotyczącym zmian klimatycznych, a także wzięły udział w edukacyjnych zajęciach na świeżym powietrzu w otoczeniu lokalnej flory. Dużym zainteresowaniem cieszyła się gra terenowa "Szyszka", podczas której jedna z naszych uczennic zdobyła pierwsze miejsce.

Kultura i historia regionu były ważnym elementem wyjazdu – uczestniczki zwiedziły m.in. starówkę Mersin, wyspę Kızkalesi z ruinami pałacu, jaskinie Cennet i Cehennem (Niebo i Piekło) oraz ruiny w Kanytellis, a także odwiedziły tradycyjną turecką wioskę, gdzie mogły skosztować lokalnych przysmaków, takich jak Lokma tatlısı.

Całość zwieńczyła uroczysta ceremonia wręczenia certyfikatów oraz pożegnanie z grupami partnerskimi. Wyjazd był nie tylko wyjątkowym doświadczeniem edukacyjnym, ale także okazją do budowania międzynarodowych przyjaźni, rozwijania otwartości na inne kultury i zwiększania świadomości ekologicznej.

Udział w projekcie Erasmus+ po raz kolejny pokazał, jak ogromną wartość ma nauka przez doświadczenie. Jesteśmy dumni, że nasza szkoła może uczestniczyć w tak inspirujących i rozwijających inicjatywach.

Szukaj