Dnia 17 stycznia 2025 r. uczniowie uczęszczający do świetlicy klas 2-3 wzięli udział w wyjątkowych zajęciach w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Emp@tyczna Klasa”, których tematem przewodnim były „Dobre uczynki". Celem zajęć było nie tylko zrozumienie, czym jest dobry uczynek, ale także uświadomienie dzieciom, jak ważne są małe gesty, które potrafią zmieniać rzeczywistość na lepsze. Wspólnie z nauczycielami dzieci miały okazję do refleksji nad tym, jak każdy z nas, wykonując drobne, codzienne czynności, może wprowadzać w życie wartości takie jak empatia, współczucie i życzliwość.
Zajęcia rozpoczęły się od dyskusji, której celem było wyjaśnienie dzieciom, czym jest dobry uczynek i jaką rolę pełni w codziennym życiu. Uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami, opowiadając o sytuacjach, w których pomogli innym – zarówno w szkole, jak i poza nią. Dzieci wskazały, że dobre uczynki to nie tylko duże akty pomocy, ale również drobne gesty, które pomagają budować pozytywne relacje i tworzyć przyjazną atmosferę w grupie.
Po wprowadzeniu do tematu dzieci zostały podzielone na grupy, aby wspólnie wymyślić i zaprezentować przykłady dobrych uczynków, które mogą wykonać w szkole. Każda grupa miała za zadanie wymienić kilka pomysłów na konkretne działania, które pomagają innym. Wśród pomysłów znalazły się takie jak pomoc koleżance z noszeniem tornistra, pożyczenie ołówka, uśmiech dla smutnego kolegi czy pomoc w rozwiązywaniu trudnych zadań. Te krótkie, ale pełne ciepła gesty, pokazały dzieciom, jak łatwo można wprowadzać dobro w swoje życie, nie czekając na wielkie okazje.
Kolejnym etapem zajęć była część praktyczna, w której dzieci miały okazję zrobić konkretne dobre uczynki. Z pomocą nauczycieli uczniowie posprzątali wspólną przestrzeń, uporządkowali zabawki w świetlicy oraz pomogli kolegom i koleżankom w rozwiązywaniu zadań. Podczas tego etapu dzieci miały okazję poczuć satysfakcję z niesienia pomocy, a także zobaczyć, jak takie gesty wpływają na atmosferę w grupie. Zajęcia sprzyjały budowaniu poczucia odpowiedzialności za wspólne dobro, a także promowały współpracę i wzajemną pomoc.
Na zakończenie zajęć uczniowie wzięli udział w interesującej zabawie. Każde dziecko losowało karteczkę, na której zapisany był konkretny dobry uczynek do wykonania. Wylosowane zadanie dzieci będą miały okazję zrealizować w ciągu dwóch kolejnych dni. Dzięki temu uczniowie nie tylko poznali teoretyczną stronę dobrego uczynku, ale także mieli szansę wcielić się w rolę osób, które codziennie starają się czynić dobro wokół siebie. Jesteśmy ciekawi, czy każdemu z naszych uczniów uda się wykonać zadanie i czy ta inicjatywa będzie miała wpływ na ich codzienne zachowania.
Zajęcia „Misja – Dobry Uczynek" były nie tylko doskonałą okazją do nauki, ale także do wzmacniania wartości takich jak współczucie, empatia i wzajemna pomoc. Dzieci, biorąc udział w tych aktywnościach, miały szansę zrozumieć, że nawet najmniejsze gesty mogą sprawić, że świat stanie się lepszym miejscem. Była to dla nich również doskonała okazja do rozwijania umiejętności społecznych, takich jak współpraca i komunikacja w grupie.
Zachęcamy do dalszego wprowadzania tych wartości w życie codzienne, zarówno w szkole, jak i poza nią. Mamy nadzieję, że podejmowane przez dzieci dobre uczynki będą miały długotrwały wpływ na naszą szkolną społeczność. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie i pozytywne podejście do tematu. Razem tworzymy szkołę, w której dobroć i współpraca są na pierwszym miejscu!