"Przyłapani na czytaniu" to polska edycja programu "Get Caught Reading" – kampanii prowadzonej w wielu krajach Unii Europejskiej. Jej zadaniem jest promowanie książek i czytelnictwa, a tym samym zachęcanie coraz szerszej rzeszy ludzi do częstszego sięgania po książkę.
Głównym pomysłodawcą programu jest Włoska Federacja Wydawców, w Polsce partnerem tego projektu jest Polska Izba Książki. Kampania opiera się na założeniu, że czytanie to przyjemność. Zasadą, przyświecającą pomysłodawcom, jest zwrócenie uwagi na zabawną stronę czytania.
W naszej szkole po raz pierwszy zachęciliśmy uczniów do przygotowania prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem autorskich zdjęć, przedstawiających osoby, a nawet zwierzęta, czytające książki lub czasopisma w różnych, często nietypowych miejscach i sytuacjach. Konkurs adresowany był do uczniów klas 4-6 i gimnazjum i trwał od 29 maja do 14 czerwca. Do organizatorów konkursu, którymi byli: Marek Borowski, Barbara Piechal i Agnieszka Kostyra, wpłynęło 6 prac- 4 ze szkoły podstawowej i 2 z gimnazjum. Jury przyznało ex aequo I miejsce dwóm prezentacjom: Ani Szostak z kl.5c i Michałowi Zelkowi z kl.5a.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wzięcie udziału w konkursie, zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do uwieczniania ciekawych scen, ukazujących czytanie- być może przydadzą się za rok!
Organizatorzy konkursu