W dniach od 11 do 15 kwietnia 2018 roku grupa 9 uczniów z klas 6. i 7. naszej szkoły pod opieką pani Marty Stolarskiej i pani Renaty Kiliańskiej uczestniczyła w wymianie międzynarodowej ze Słowacją. Głównym celem tego projektu jest rozwój umiejętności komunikacyjnych wśród uczniów oraz poznanie kultury innego kraju.

Wymiana polegała na integracji z uczniami ze Słowacji podczas zajęć organizowanych przez szkołę w ciągu dnia, natomiast popołudniami uczniowie spędzali czas z kolegami ze Słowacji i ich rodzicami, mieszkając z nimi i uczestnicząc w sytuacjach dnia codziennego. Rodziny również organizowały ciekawe zajęcia, wycieczki w czasie wolnym.

Już pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe, po długiej podróży pociągiem, dzieci odpoczywały w rodzinach słowackich.

Drugiego dnia poznawaliśmy szkołę i miasto Nove Zamky. Szczególnym wydarzeniem tego dnia była wizyta w Urzędzie Miasta i spotkanie z zastępcą burmistrza. Dzięki temu mogliśmy promować naszą szkołę i gminę oraz nawiązać mocniejszą współpracę nie tylko ze szkołą słowacką, ale również z miastem Nove Zamky. Bardzo miło było opowiadać sobie nawzajem o naszych rodzinach czy kraju.  Na zakończenie dnia uczniowie rywalizowali na boisku szkolnym.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Bratysławę – stolicę Słowacji. Spacerowaliśmy po Starym Mieście, a także spędziliśmy chwilę w centrum handlowym, co wprawiło wszystkich w dobry nastrój i dzieci wróciły do rodzin w wyśmienitych humorach.

Czwarty dzień był w całości zorganizowany przez rodziny. Niektórzy pojechali do zoo, inni zwiedzali ciekawe miejsca na Węgrzech, czy byli ma meczu piłki nożnej. Było ciekawie i ekscytująco. Każda rodzina, która podjęła się opieki nad naszymi uczniami, zrobiła bardzo dużo, aby naszym dzieciom zapewnić ciekawe zajęcia i pokazać jak najwięcej. Wieczorem tego dnia na terenie szkoły nauczyciele oraz całe rodziny zorganizowały wspólnego grilla. Był to bardzo integracyjny wieczór i ostatni dzień atrakcji.

Ostatniego dnia, w niedzielę musieliśmy się pożegnać. Pozostało nam już tylko wspólne zdjęcie ze wszystkimi uczestnikami wymiany. Był smutek, że przygoda dobiegła końca, ale również radość z tego, że poznaliśmy tak wspaniałych ludzi. Ten krótki wyjazd z pewnością zostanie w pamięci na długo. Uczniowie bardzo cieszyli się, że mogli odbyć tę podróż. Wszyscy byli bardzo zadowoleni. Na pewno zapamiętają to jako wspaniały czas, pozwalający zobaczyć trochę świata i otworzyć się na inne kultury.

Jednak to nie koniec. W czerwcu uczniowie ze szkoły w Novych Zamkach przyjadą do Mrokowa, aby odwiedzić swoich nowych polskich przyjaciół.

Marta Stolarska

Szukaj

13-28 stycznia 2024r.
Ferie zimowe
28 marzec - 2 kwietnia2024r.