REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
„Na styku kultur - podnoszenie umiejętności komunikacji w szkole wielokulturowej“
Projekt 2017-1-PL01-KA101-036158
§1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa ogólne założenia i cele projektu.
- Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników do projektu.
- Koordynatorem projektu jest Katarzyna Waszczyk.
§ 2.
INFORMACJE O PROJEKCIE
- Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach „Mobilność kadry edukacji szkolnej“ pod nazwą „Na styku kultur - podnoszenie umiejętności komunikacji w szkole wielokulturowej“ ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej“, którego beneficjentem jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Projekt będzie realizowany na zasadach programu Erasmus+.
- Projekt będzie realizowany od 27. 08. 2017 do 19. 04. 2019 r. - 20 miesięcy
- Projekt skierowany jest do nauczycieli Zespołu Szkół Publicznych w Mrokowie chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych, zainteresowanych doskonaleniem warsztatu metodycznego, a także gotowych do podejmowania działań nowatorskich.
- Uczestnikami projektu są nauczyciele uczący następujących przedmiotów: biologii, matematyki, fizyki, chemii, geografii, informatyki, historii, języków obcych ( objętych egzaminami zewnętrznymi) oraz kadra zarządzająca szkołą.
- Projekt ma na celu:
- zmniejszenie liczby uczniów cudzoziemskich z semestralnymi ocenami niedostatecznymi, dzięki lepszej komunikacji z nauczycielami w czasie trwania projektu i zastosowaniu nowych metod pracy;
- zmniejszenie liczby zachowań niepożądanych u uczniów cudzoziemskich, poprzez transfer dobrych praktyk poznanych podczas job shadowing i kursów multikulturowych,
- podniesienie poziomu nauczania m.in. wyników egzaminów zewnętrznych,
- podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego u wszystkich uczestników
- Projekt przewiduje wyjazdy zagraniczne nauczycieli w celu odbycia szkoleń językowych, językowo–metodycznych oraz obserwacji typu Job shadowing w celu poznania dobrych praktyk w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole wielokulturowej i dzielenia się swoimi doświadczeniami.
- Wyjazdy zagraniczne poprzedzone będą przygotowaniem językowo-kulturowym.
- Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem komunikacji język polski oraz język angielski.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
§3
ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem równych szans, w tym zasady równości płci, wieku oraz stażu pracy. Pierwszeństwo będą miały osoby posiadające orzeczenie
o niepełnosprawności. - Kandydaci, przed złożeniem formularza zgłoszeniowego, zapoznają się niniejszym regulaminem.
- Projekt zakłada rekrutację 11 uczestników.
- Niniejszy regulamin dostępny jest na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim.
- Rekrutacja do projektu odbywa się od 2 do 29 listopada 2016 r.
- Przyjmowane są jedynie zgłoszenia wypełnione na właściwych formularzach (załącznik nr 1), opatrzone datą i podpisem kandydata.
- Nauczyciele zainteresowani udziałem w projekcie przedłożą do koordynatora projektu wypełnioną ankietę rekrutacyjną (załącznik nr 1 do regulaminu). Ostateczny termin złożenia ankiety upływa z dniem 15 XI 2016r.
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji nauczycieli do udziału w projekcie:
- Liczba uprawnień do nauczania poszczególnych przedmiotów oraz rodzaj tych przedmiotów: W celu maksymalizacji efektów szkoleń, w rekrutacji do projektu pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy posiadają uprawnienia do nauczania wielu przedmiotów, zwłaszcza tych, które są objęte egzaminem zewnętrznym.
- Dyspozycyjność: Wyjazd uczestnika projektu wiąże się z utrudnieniami organizacyjnymi dla szkoły oraz koniecznością dostosowania się do terminarza szkoleń. Dlatego też, ważna jest dyspozycyjność i elastyczność osób zainteresowanych uczestnictwem w mobilnościach.
- Motywacja nauczyciela do udziału w projekcie: Ze względu na dużą liczbę nowych umiejętności, jakie uczestnik projektu musi opanować w trakcie jego realizacji, ważne jest nastawienie nauczyciela oraz jego otwartości i gotowość do podejmowania nowych działań i nabywania nowych umiejętności.
- Poziom znajomości języka angielskiego (co najmniej A1, nie dotyczy kadry zarządzającej).
- Dotychczasowe zaangażowanie w realizację innych projektów szkolnych.
- Wyboru uczestników projektu, na podstawie analizy dokumentów zgłoszeniowych dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Zespół liczy 3 osoby i składa się z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora projektu oraz jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
- Pierwsze posiedzenie odbędzie się dnia 17 XI 2016 r. W trakcie spotkania członkowie komisji dokonają analizy złożonych ankiet i zakwalifikują nauczycieli, którzy najbardziej odpowiadają profilowi uczestników projektu. Na tym etapie rekrutacji decydujące znaczenie będzie miała liczba uprawnień do nauczania poszczególnych przedmiotów oraz rodzaj tych przedmiotów.
- 22 XI 2016r. wśród nauczycieli wyłonionych podczas pierwszego etapu rekrutacji zostanie przeprowadzony test językowy, którego wynik ostatecznie rozstrzygnie czy dany nauczyciel będzie zakwalifikowany do mobilności.
- Na tym etapie zostanie również wzięte pod uwagę dotychczasowe zaangażowanie kandydatów w opracowanie projektu i realizację Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły. Przed podjęciem finalnej decyzji o zakwalifikowaniu nauczyciela do projektu, zespół rekrutacyjny zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z każdym z kandydatów.
- Do mobilności zakwalifikowanych zostanie 11 nauczycieli. Ze względu na ryzyko wystąpienia tzw. „siły wyższej” uniemożliwiającej odbycie mobilności danego uczestnika w zaplanowanym przez niego terminie, konieczne jest stworzenie listy uczestników rezerwowych.
- W przypadku braku listy rezerwowej kandydatów do realizacji projektu oraz wystąpienia przypadku rezygnacji z udziału w projekcie odbędzie rekrutacja uzupełniająca.
- Z pracy zespołu zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę nauczycieli zakwalifikowanych do wyjazdu. Ww. lista zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim.
§ 4
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Nauczyciele przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa w projekcie i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami projektowymi.
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- Przestrzegania regulaminu uczestnictwa w Projekcie;
- Regularnego uczestniczenia we wszystkich spotkaniach organizowanych przez koordynatora w celu omówienia postępów realizacji projektu;
- Terminowego wykonywania przydzielonych w projekcie zadań;
- Tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych do realizacji poszczególnych działań przewidzianych w projekcie;
- Promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej oraz na skalę międzynarodową;
- Doskonalenia znajomości języka angielskiego, warsztatu metodycznego;
- Godnego wypełniania swoich obowiązków na forum międzynarodowym.
- Zadeklarowanie uczestniczenia w projekcie zobowiązuje nauczyciela do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji.
§ 5
ZASADY REZYGNACJI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego własnoręcznym podpisem.
- W przypadku rezygnacji nauczyciela zakwalifikowanego na wyjazd zagraniczny, w wyjeździe uczestniczyć będzie nauczyciel z listy rezerwowej, którego kwalifikacje oraz stopnień znajomości języka angielskiego są zbliżone do kwalifikacji i poziomu językowego uczestnika składającego rezygnację. Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczestnik rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany zwrócić przyznane środki finansowe projektu i ponieść wszelkie koszty finansowe powstałe na skutek zmiany nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania rezerwacji.
§6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Koordynator Projektu ma prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
2. W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie komisja złożona z przedstawiciela dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela znającego założenia projektu.
3. Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Erasmus+.