W tym roku odbyła się 3. edycja Konkursu Logopedycznego „Zostań twórcą gry i pomocy logopedycznej”. Ze względów epidemicznych do organizatorów wpłynęły wyłącznie prace uczniów z naszej szkoły. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć grę lub pomoc logopedyczną, w której miały występować wybrane trudne głoski. Konkurs skierowany był do uczniów klas 1-8, technika i format pracy dowolna.

Na lekcjach języka polskiego uczniowie klas 4. oraz członkowie koła polonistycznego próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące języka polskiego.

Na początku zajęć uczniowie poznali genezę tego święta oraz ciekawostki na temat języka ojczystego. Następnie czwartoklasiści próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania: Co sprawia, że język polski jest uznawany za jeden z najtrudniejszych języków świata? Co „zaśmieca” współczesną polszczyznę? W jaki sposób możemy dbać o poprawność naszej mowy? Kto i co uczy nas poprawnego posługiwania się językiem narodowym?

W tym roku, ze względu na sytuację epidemiczną, Szkolny Konkurs Recytatorski „Miłość niejedno ma imię” przybrał formę projektu.
Uczniowie klas 4-8 nagrali utwory, które w 2019 r. znalazły się na szkolnej liście plebiscytu TOP 10 najpiękniejszych wierszy o miłości.
Zapraszamy Państwa do obejrzenia prezentacji.
Koordynatorzy projektu:
Danuta Rogalska, Magdalena Boruc, Agnieszka Kostyra

„Kto posiada kota, nie musi się obawiać samotności” (D. Defoe)

17 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Kota. Ma on podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka, uświadomić potrzebę niesienia pomocy kotom bezdomnym i dziko żyjącym, a także uwrażliwić na często niełatwy koci los.

Orkiestra WOŚP 2021 w Szkole Podstawowej w Mrokowie rozpoczęła swoje "granie” już 17 grudnia 2020 roku, lecz z uwagi na pandemię - w nowej bezpiecznej odsłonie. Ze względu na bezpieczeństwo, duża część aktywności została przeniesiona do Internetu. Nasza szkoła od 2004 roku staje zawsze na wysokości zadania i pomaga. Teraz również, w tych niełatwych chwilach, chcieliśmy „grać z radością i z głową”! W tym roku zaprosiliśmy wszystkich do udziału w loterii świątecznej, która odbyła się online. Zaproponowaliśmy udział w zabawie z cennymi nagrodami, które udało się pozyskać dzięki ludziom o wielkim sercu.

W piątek 12.01.2021 uczniowie klas 4 wzięli udział w zdalnej lekcji wychowania fizycznego prowadzonej przez trenerów z organizacji charytatywnej Foundation of Light. Jest to oficjalna fundacja profesjonalnego klubu piłkarskiego Sunderland AFC z północy Anglii. Jej główną misją jest poprawa jakości życia lokalnej społeczności z regionu North East. W czasie swojej działalności organizacja Foundation of Light wiele uwagi poświęca na realizację programów piłkarskich, sportowych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

Uczniowie klas szóstych w ramach koła przyrodniczego wzięli udział w programie EkoEksperymentarium online. Program, objęty patronatem Ministra Środowiska i Klimatu, realizowany jest zgodnie z wymogami podstawy programowej z zakresu edukacji przyrodniczej i przyjmuje formę zabawnej gry komputerowej. Uczniowie odwiedzając poszczególne pokoje w wirtualnym domu odkrywają kolejne ekozagadki i łamigłówki. Ważne jest to, że rozwiązując zadania i zdobywając punkty uświadamiają sobie jednocześnie jak duży realny wpływ mają na zużycie wody, sortowanie śmieci czy też wybór środków czystości w swoich własnych domach. Nasz udział w programie zaowocował uzyskaniem dyplomu dla całej grupy i, co ważniejsze, uświadomił uczniom, że zmiana naszych nawyków ma ogromne znaczenie dla kondycji planety, a jej przyszłość można zmienić nie wychodząc z domu.

Od września 2020 roku w Szkole Podstawowej w Mrokowie realizowany jest roczny projekt innowacji pedagogicznej „ Zielarnia”. Do tej pory uczniowie w ramach zajęć edukacji przyrodniczej uczestniczyli w następujących działaniach: spacery zielarskie, założenie ziołowego ogródka szkolnego (w nim między innymi: tymianek, lawenda, piołun, macierzanka, mydlnica lekarska, nagietek, tarczyca bocznokwiatowa, truskawki), tworzenie zakładek do książek z suszonych ziół, tworzenie woreczków antymolowych, sporządzanie mikstur ziołowych na podstawie wiedzy z ksiąg zielarskich, hodowanie leczniczych roślin doniczkowych (żyworódka, aloes drzewiasty, geranium, oregano meksykańskie).

Szukaj

21 czerwca 2024r.
Zakończenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych