W dniach 28-30 kwietnia panie A. Miecznik i A. Michalczyk uczestniczyły w job shadowing w szkole Kloevermarkskolen w Haderslev w Danii. W tej mobilności wzięło udział kilkudziesięciu nauczycieli z 20 krajów europejskich. Pierwszego dnia powitani przez uczniów oraz burmistrza miasta i dyrektora szkoły wzięliśmy dział w kilku przygotowanych aktywnościach. Poznaliśmy istotę projektu SUUS, który od 12 lat jest z powodzeniem realizowany w szkole. Projekt nastawiony jest na szukanie balansu między osiągnięciami edukacyjnymi a dobrym samopoczuciem uczniów. Warunkiem koniecznym jest zaspokojenie podstawowych potrzeb uczniów zgodnie z teorią Maslowa. W każdym uczniu drzemie potencjał, który trzeba odkryć, rozwijać i z niego korzystać. Nadrzędnym celem nauczycieli tej duńskiej szkoły jest sprawić, by uczniowie widzieli korzyści z dbania o swoje zdrowie, zarówno biologiczne jak i psychiczne oraz społeczne. Po prezentacji zostaliśmy oprowadzeni po szkole przez jej uczniów, następnie pracowaliśmy w grupach międzynarodowych nad pomysłami, które chcielibyśmy wdrożyć w naszej szkole zgodnie z ideą SUUS. Następnie poznaliśmy ideę i zasady funkcjonowania szkolnej kantyny. Ważne jest przede wszystkim, aby każdy uczeń nie był głodny oraz by jedzenie było świeże, smaczne i zdrowe. Dzień zakończyła niespodzianka przygotowana przez uczniów, którzy opowiedzieli i pokazali w krótkich prezentacjach, jakie korzyści przyniósł im udział w mobilnościach w ramach Erasmus+. Drugiego dnia poznaliśmy "The Bubble Method" - metodę pracy z uczniami realizującymi SUUS. Pracując w grupach mogliśmy ją przetestować wybierając jeden z celów zrównoważonego rozwoju. Wysłuchaliśmy wykładu na temat sposobów pracy w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej, rozwiązywania konfliktów oraz edukacji społecznej uczniów. Podobnie jak w naszej szkole duży nacisk kładzie się na rozmowy indywidualne z uczniami, spotkania z rodzicami oraz współpracę z lokalnymi instytucjami, takimi jak inne szkoły, policja czy pracownicy socjalni. Obejrzeliśmy pokaz ćwiczeń przy muzyce w ramach SUUS, zaaranżowany przez samych uczniów pod kierunkiem nauczycieli. Warto podkreślić, że było to duże wyzwanie, gdyż pokaz wykonywało kilkudziesięciu uczniów klas 7. Kolejnym punktem było spotkanie z nauczycielem z "Centrum Talentów". Każdy człowiek ma jakiś talent, który trzeba odkryć, a następnie rozwijać - jest to motto przewodnie tej szkoły, a wszelkie działania jej nauczycieli są nakierowane na jego realizację. Trzeciego dnia warsztatów poznaliśmy możliwości, jakie daje nauczycielom i uczniom wdrażanie ćwiczeń fizycznych, wspomagających pracę mózgu dostępnych na platformie Exorlive. Następnie zaprezentowano nam sposoby pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ostatnim punktem programu były warsztaty, podczas których uczestnicy mobilności planowali, a następnie prezentowali swoje pomysły na wdrożenie poznanych metod i elementów projektu SUUS w swoich szkołach. Zwieńczeniem intensywnej pracy w ramach mobilności było podsumowanie, uroczyste wręczenie certyfikatów oraz wymiana kontaktów. Mamy nadzieję, że uda nam się zaimplementować elementy projektu SUUS w naszej szkole, a zdobyte kontakty pozwolą na realizację kolejnych mobilności uczniowskich w ramach programu Erasmus+.

Szanowni Państwo,

od 1 września 2022 r. weszła w życie nowelizacja Karty Nauczyciela, zgodnie z którą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolach, szkołach i placówkach, w których czas pracy reguluje Karta Nauczyciela, są zobowiązani do dostępności w szkole w wymiarze:

  • jednej godziny tygodniowo – jeżeli nauczyciel jest zatrudniony w wymiarze nie niższym niż ½ obowiązkowego wymiaru zajęć,
  • jednej godziny w ciągu dwóch tygodni – jeżeli nauczyciel jest zatrudniony w wymiarze poniżej ½ etatu.

W czasie tej godziny, zwanej powszechnie godziną dostępności, nauczyciel prowadzi konsultacje dla uczniów lub rodziców.

Bardzo proszę Państwa Rodziców o to, aby dzień wcześniej zgłaszali drogą mailową przez dziennik do konkretnego nauczyciela taką chęć spotkania.

Harmonogram godzin dostępności

Z wyrazami szacunku

 Małgorzata Perzyna

W dniach 10-14 marca 2025 roku panie Aneta Michalczyk i Anna Miecznik wzięły udział w jobshadowing w miejscowości Briviesca w Hiszpanii w ramach projektu Erasmus + Akredytacja. Razem z 12 innymi nauczycielami z 5 różnych krajów europejskich zapoznały się z zasadami działania systemu edukacyjnego w szkołach hiszpańskich.  Miały okazję obserwować lekcje różnych przedmiotów oraz różne metody nauczania, sposoby wykorzystania TIK oraz pracę metodą STEAM. Szkoła w Briviesce jest szkołą dwujęzyczną, każda klasa wyposażona jest w sprzęt multimedialny. Uwagę zwracają przemyślane dekoracje, które wiążą się z realizacją ogólnoszkolnych projektów edukacyjnych. Nauczyciele tej szkoły kładą ogromny nacisk na nauczanie poprzez doświadczenie, samodzielną pracę uczniów oraz skłaniają ich do krytycznego myślenia świadomie ograniczając wykorzystywanie podczas zajęć narzędzi multimedialnych. W drugim dniu pobytu uczestnicy odwiedzili szkołę średnią oraz szkołę dla niepełnosprawnych osób dorosłych. Podczas zajęć popołudniowych nauczyciele mieli również okazję poznać zabytki, tradycje i zwyczaje oraz bardzo ciekawą historię tego starożytnego miasta, podczas jego zwiedzania. Na zorganizowanym dla uczestników spotkaniu z burmistrzem nauczyciele dowiedzieli się między innymi z jakimi problemami borykają się władze oraz jakie działania podejmują, aby temu zaradzić.

Poza obserwacją pracy z uczniami w ramach jobshadowing zorganizowano bardzo ciekawe warsztaty, podczas których zaprezentowano krótkie informacje na temat projektów unijnych a następnie pracując w różnych grupach międzynarodowych uczestnicy przećwiczyli pracę metodą Storytelling oraz STEAM. Końcowe zajęcia przeprowadzone metodą stolikową służyły wymianie kontaktów między nauczycielami. Miejmy nadzieję, że zaowocują realizacją wspaniałych projektów dla naszych uczniów i nauczycieli.

Terminy ważniejszych posiedzeń Rady Pedagogicznej w roku szk. 2024/25

11 września (środa)Plan pracy szkoły, plan nadzoru pedagogicznego,

25 września (środa)Program wychowawczo - profilaktyczny,

6 listopada (środa) – Rada analityczna,

29 stycznia (środa) Klasyfikacja śródroczna,

19 lutego (środa) Podsumowanie I półrocza,

2 kwietnia (środa)Rada analityczna,

23 czerwca (poniedziałek) Klasyfikacja roczna,

25 sierpnia (poniedziałek) Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2024/25.

 

Szukaj