„(…) pojawienie się nawet jednego cudzoziemca w klasie oznacza zmianę kontekstu odbywania procesu kształcenia.”
P. Gębal – „Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. ...”
„(…) pojawienie się nawet jednego cudzoziemca w klasie oznacza zmianę kontekstu odbywania procesu kształcenia.”
P. Gębal – „Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. ...”
W marcu klasy 6b i 5a wzięły udział w Ogólnopolskim Konkursie „ Smok Smog”,organizowanym przez Fundację Honor Pomagania Dzieciom. Celem konkursu byłoupowszechnienie wiedzy w zakresie zanieczyszczeń powietrza, smogu, a także edukacja ekologiczna uczniów w zakresie poprawy jakości powietrza, kreowanie postaw proekologicznych u dzieci i młodzieży oraz rozwijanie umiejętności kreatywnego tworzenia z ciekawych materiałów oraz technik.
5 marca odbył się XI Festiwal Patriotyczny w Pamiątce. Jest to wydarzenie o zasięgu powiatowym, którego celem jest propagowanie postaw patriotycznych, zachowanie tradycji narodowych, kształtowanie kultury żywego słowa, rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej dzieci i młodzieży. W 4 kategoriach: recytatorskiej, plastycznej, muzycznej i literackiej reprezentowali nas uczniowie w 4 grupach wiekowych (zerówka, kl.1-3 , kl.4-6 oraz 7-8 i gimnazjum).
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego. Zostało ona ustanowione przez UNESCO w 1999 roku. Według tej organizacji, niemal połowa z 6000 języków świata jest zagrożona zanikiem w ciągu 2-3 pokoleń. Od 1950 r. zanikło bowiem 250 języków! Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma w założeniu dopomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego.