29 września obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Jego celem jest  promowanie  idei głośnego czytania, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, zwrócenie uwagi  na konieczność czytania dzieciom i przez dzieci.

Święto to w naszym kraju ma już dziewiętnastoletnią tradycję, zostało bowiem ogłoszone w 2001 roku z inicjatywy Polskiej Izby Książki.

W tym dniu w wielu bibliotekach w kraju jest organizowane wspólne, głośne czytanie. Oprócz znanych i lubianych aktorów, pisarzy i celebrytów, w akcję włączają się również uczniowie i nauczyciele.

W 2003 roku amerykański pisarz i ilustrator książek dla dzieci Peter H. Reynolds wydał książeczkę pod tytułem “Kropka”. Jej bohaterką jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Książka szybko zyskała popularność wśród najmłodszych czytelników. Opowiastka stała się inspiracją dla wielu nauczycieli i tak od 2008 roku zaczęto obchodzić “Międzynarodowy Dzień Kropki”. Świętujemy je obecnie już w 108 krajach. Inicjatywa ta ma na celu pobudzać kreatywność, pomysłowość uczniów, zachęcać ich do tworzenia.

Szanowni Państwo Rodzice,

od 14 września b.r. zwiększy się liczba wydawanych obiadów. Mając na uwadze zapewnienie wymogów sanitarnych w stołówce szkolnej, jesteśmy zmuszeni zaplanować jeszcze jedną przerwę obiadową.

W związku z powyższym od poniedziałku (14 września):

  1. zmienią się dzwonki na lekcje i przerwy (począwszy od 5 godziny lekcyjnej);
  2. zmieni się dowóz uczniów na II zmianę (opóźniony o 10 minut);
  3. zmienią się wszystkie godziny odjazdu autobusów szkolnych (wszystkie będą odjeżdżać spod szkoły 10 minut później)

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W  SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. MARII KONOPNICKIEJ W MROKOWIE W OKRESIE PANDEMII COVID-19

PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA OBOWIĄZUJĄCA W OKRESIE PANDEMII COVID-19 W AUTOBUSACH SZKOLNYCH.

Szukaj

       

 

 17 - 22 kwietnia 2025
Wiosenna przerwa świąteczna
13 - 15 maja 2025
Egzamin ósmoklasisty
26 - 30 maja 2025
Tydzień wyjazdowy
27 czerwca 2025
Zakończenie zajęć dydaktycznych