Mazowiecki Kurator Oświaty zorganizował trzyetapowy, interdyscyplinarny Konkurs o Zdrowiu „Higieja”, obejmujący wiedzę z zakresu przyrody, biologii, wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa. Z radością informujemy, że tytułem finalisty tego konkursu może się pochwalić dwójka naszych ósmoklasistów Natalia Stygińska z klasy 8c oraz Aleksander Zakrzewski z klasy 8a podopieczni pani Anety Michalczyk. Nasi finaliści wytrwale przygotowywali się do poszczególnych etapów konkursu zgłębiając treści nakreślone w programie merytorycznym konkursu, w tym treści ponadprogramowe.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas 6c oraz 7c wzięli udział w Festiwalu internetowym organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach obchodów Dnia Ziemi pod hasłem “Dzień Ziemi. Razem dla czystej planety”. Uczniowie uczestniczyli w webinarach “Droga do lasu” oraz “Kupuj odpowiedzialnie”, które miały na celu zbudowanie więzi z przyrodą i zachęcenie uczniów do zadania terenowego. Podczas zadania w plenerze nie tylko zbieraliśmy odpady w otoczeniu szkoły, ale zastanawialiśmy się nad źródłem ich pochodzenia oraz czasem rozkładu w środowisku.
Z wielką radością ogłaszamy wyniki III Edycji Szkolnego Konkursu Muzycznego “Jestem w domu- śpiewam i gram”. 18 maja w bibliotece szkolnej odbył się po raz pierwszy konkurs, który do tej pory realizowany był online. Komisja konkursowa w składzie: Pani Wicedyrektor Maria Borucińska, logopeda szkolny p. Joanna Bałazy oraz nauczyciel muzyki p. Katarzyna Zawadzka dokonała oceny wykonywanych piosenek oraz utworów instrumentalnych i wyłoniła 6 laureatów konkursu.
(…) więc nie czekaj, ruszaj w drogę, po przygodę!
A litery wskażą szlak.
Na zakończenie Tygodnia Bibliotek odbył się w naszej szkole finał projektu „Mała książka- wielki człowiek”, którego celem jest popularyzacja czytelnictwa wśród najmłodszych oraz rozbudzanie miłości do książek już od wczesnego dzieciństwa.
W życiu spotykamy się wszechobecnie z mitami dotyczącymi mowy. Utrwalanie nieprawdziwych informacji utrudnia zaobserwowanie niepokojących objawów, opóźnia wizytę u logopedy, a tym samym wydłuża proces terapii logopedycznej. Poniżej przedstawię, co warto wiedzieć o rozwoju mowy dziecka, rozdzielając informacje na mity i fakty.
W dniach 4 – 6 maja 2022 r. odbyły się w naszej szkole Dni Języka Angielskiego dla dzieci z zerówek oraz uczniów klas 1 – 3. Było to wielkie świętowanie, do którego uczniowie przygotowywali się przez ostatnie 4 tygodnie. W tym czasie systematycznie rozwiązywali angielskie zagadki, które były zamieszczane na tablicy korkowej English for Young Learners. Dobrze się bawiąc, zdobywali podstawową wiedzę na temat krajów anglojęzycznych i przy okazji pieczątki za aktywność. Poza tym wspólnie przygotowywaliśmy dekoracje.