W marcu został ogłoszony konkurs plastyczno-ortograficzny ,,Jak zapamiętać”, który przeznaczony był dla uczniów z klas 1-8 uczęszczających na zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno-kompensacyjne.
Konkurs miał na celu: rozbudzanie zainteresowania pisaniem, znajomością i przestrzeganiem zasad ortograficznych, usprawnianie motoryki małej poprzez prace plastyczne i manualne, rozbudzanie twórczej inwencji i kreatywności dziecka oraz wzmacnianie wiary we własne możliwości.
W konkursie wzięło udział 33 uczniów w dwóch kategoriach wiekowych (kl. 1-3, kl. 4-8).

„Warszawska Syrenka" to najpopularniejszy mazowiecki konkurs recytatorski dla dzieci i młodzieży, który w tym roku miał swoją 45. edycję. Uczestnicy pokonują kilka szczebli eliminacji. Pierwszym z nich jest etap szkolny, który odbył się u nas dnia 14 marca w trzech kategoriach wiekowych: klasy 0-3, klasy 4-6, klasy 7-8.

W konkursie wzięło udział 49 uczniów w trzech kategoriach wiekowych:

8 marca w bibliotece szkolnej odbyła się III edycja Szkolnego konkursu ze znajomości legend na podstawie książki autorstwa Wandy Chotomskiej "Legendy polskie", w której wzięli udział uczniowie klas 2. Etap szkolny poprzedziły klasowe eliminacje, z których zostali wyłonieni reprezentanci każdej klasy. 8 uczestników II etapu musiało zmierzyć się z różnymi typami zadań, dotyczącymi treści najbardziej znanych polskich legend. Po rundzie podstawowej wyłoniono trzy osoby z największą liczbą punktów. Byli to: Dawid Makowski, Dorota Borkowska i Nadia Serafin. Między Dawidem a Dorotą rozegrała się pasjonująca dogrywka, w której ostatecznie zwyciężył Dawid Makowski.

W drugiej części warsztatów naukowych, które odbyły się w pierwszym tygodniu marca, wszyscy uczniowie klas 1-3 samodzielnie wykonywali proste doświadczenia z zakresu chemii i fizyki. Były to : „chemiczne gluty”, „magiczne warzywo” i „śpiewający warzywniak”. Podczas trzygodzinnych warsztatów dzieci dowiedziały się, co to jest układ zamknięty oraz jak działa żarówka i silnik elektryczny. Na zajęciach uczniowie własnoręcznie zbudowali proste układy elektryczne. W zdumienie wprawił ich fakt, że wykorzystali do tego ziemniaki, które zasilały diodę i pozytywkę.

Książki z serii WOJNY DOROSŁYCH – HISTORIE DZIECI przybliżają temat wojny w przystępny i zrozumiały dla dziecka sposób. Są to wzruszające, napisane w prostym językiem opowiadania oparte na autentycznych historiach osób, które w trakcie wojny były dziećmi. 

Jest to literatura faktu dla najmłodszych, która nie stanowi typowego przekazu historycznego z datami, opisami bitew itp. Pokazuje natomiast codzienne życie zwykłych ludzi w trakcie wojennej zawieruchy. 

Szukaj

21 czerwca 2024r.
Zakończenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych