W tym roku uczniowie klas 2. przygotowali uroczystą akademię z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Poprzez recytację, śpiew i taniec próbowali przybliżyć kolegom ważne wydarzenia z dziejów naszej Ojczyzny. Podczas występów nie mogło zabraknąć “Mazurka 3 maja” i innych pieśni patriotycznych, tańców z symbolami narodowymi oraz wierszy wprowadzających w atmosferę zadumy.
Z okazji Święta Ziemi uczniowie klas drugich uczestniczyli w prelekcji poprowadzonej przez panią Joannę Bałazy. Podczas tego spotkania omówione zostały działania Zielarni, realizowane w szkole od 1,5 roku. Celem tego spotkania było rozbudzenie ciekawości o świecie roślin i przyrody oraz budowanie wewnętrznej potrzeby dbania o ziemię i otaczający nas świat. Na koniec uczniowie wyszli do szkolnego ogródka, poznali nazwy ziół i adaptogenów oraz ich zastosowanie. Zapoznali się z terminem „uziemianie” czyli połączenie ciała z ziemią (stopami lub dłońmi), polegającym na odprowadzeniu ładunków elektrycznych do ziemi.
W środę 27.04.2022 r. klasy 3. pojechały do Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie brały udział w lekcjach muzealnych. Każda klasa miała inny temat zajęć. Klasa 3a na lekcji ,,Pory roku, pory dnia” poznała tajniki pracy malarza pejzażysty. Przekonała się, czy łatwo jest przedstawić noc, upalny lub mroźny dzień i ile kolorów potrzeba, żeby namalować śnieg. Klasa 3b poznała wspaniałe obrazy mistrza Jana Matejki oraz ciekawostki z jego życia. Dowiedziała się, skąd Matejko czerpał wiedzę o historii Polski. Klasa 3c poszukiwała w dziełach sztuki ptaków, robaków i innych zwierząt. Na koniec uczniowie wykonali własne zwierzaki z papieru. Klasa 3d brała udział w lekcji ,,Ożywione obrazy”, gdzie za pomocą wyobraźni dzieci sprawiły, że obrazy w galerii ożyły i można było usłyszeć burzę, wypłynąć na morze i wybrać się do teatru.
Dwoje nauczycieli zarządzających projektem Muzyka daje POWER! Dorota Mieszkowska i Andrzej Lewandowski brało udział 25.4.2022 w wizycie przygotowawczej w Hiszpanii. Nauczyciele hiszpańscy i polscy uszczegółowili plan pobytu naszych uczniów w szkole we Fradze - omówili aktywności, możliwości zakwaterowania i wyżywienia, poznali także uczniów biorących udział w projekcie.
Inga Osiecka-Mróz
W ramach realizowanego w naszej szkole projektu “Od ziarenka do marchewki” nasi szóstoklasiści zrealizowali pierwsze duże działanie, które objęło swoim zasięgiem całą społeczność szkolną. Otóż uczniowie podzieleni na grupy dwuosobowe odbyli w każdej klasie krótkie spotkania warsztatowe na temat segregacji odpadów. Działanie zostało zaplanowane w ramach obchodów Dnia Ziemi, który w bieżącym roku odbywał się pod hasłem przewodnim Zainwestuj w Naszą Planetę.
19 IV 1943 POWSTANIE W GETCIE WARSZAWSKIM
ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ
19 kwietnia z okazji 79. rocznicy powstania w getcie warszawskim Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN po raz dziesiąty zorganizowało akcję „Żonkile”, która ma na celu upamiętnienie rocznicy powstania. W tym roku po raz drugi nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej akcji upamiętniającej te wydarzenia.
Piątek 22 kwietnia br., dla klas 4a i 4b, był dniem pełnym wrażeń. Zamiast lekcji w szkole uczniowie tych klas udali się do Sękocina Starego na „lekcję przyrody z klimatem”, zorganizowaną w ramach projektu edukacyjnego pt. „Jak walczyć z żywiołami”, realizowanego przez Instytut Badawczy Leśnictwa w ramach programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Edukacja ekologiczna”, którego koordynatorami szkolnymi są panie: Agnieszka Stróżna i Jolanta Gołos.