Era globalizacji oraz starzejących się społeczności nadają wielokulturowości nowy wymiar, ponieważ niejednokrotnie wielokulturowość staje się wręcz koniecznością, by społeczeństwo mogło przetrwać.
Era globalizacji oraz starzejących się społeczności nadają wielokulturowości nowy wymiar, ponieważ niejednokrotnie wielokulturowość staje się wręcz koniecznością, by społeczeństwo mogło przetrwać.
Od 14 do 20 lutego uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w projekcie, którego celem było stworzenie listy najpopularniejszych wierszy o miłości, popularyzacja czytelnictwa oraz rozwijanie wrażliwości poprzez obcowanie z poezją. Na drzwiach klasopracowni zostały wyeksponowane utwory o tematyce miłosnej. Po ich przeczytaniu można było oddać swój głos na 5 ulubionych utworów. W ten sposób powstała LISTA TOP 10, na czele której znalazł się wiersz Adama Mickiewicza „Niepewność”. Podsumowanie projektu nastąpiło 25 lutego w bibliotece, a wśród uczestników głosowania zostały rozlosowane słodkie niespodzianki.
W dniu 22 stycznia blisko sześćdziesięcioosobowa grupa uczniów klas 7 naszej szkoły miała okazję wziąć udział w wyjeździe przedmiotowym do Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu, Światowego Centrum Słuchu w Kajetanach. Placówka ta prowadzona przez pana prof. dr hab. n. med Henryka Skarżyńskiego słynie na świecie z działalności klinicznej, naukowo-badawczej i dydaktycznej.
24 stycznia w bibliotece szkolnej odbył się III Szkolny Konkurs Recytatorski „Miłość niejedno ma imię”, który w tym roku przebiegł pod hasłem „Święta miłości kochanej Ojczyzny”. Konkurs ten wpisuje się w działania, zmierzające do uzyskania przez naszą szkołę certyfikatu „Szkoły młodych patriotów”. Za jego organizację i prawidłowy przebieg odpowiedzialne były panie: Beata Wdowczyk, Agnieszka Kostyra, Danuta Rogalska i Aleksandra Nowińska. Uczniowie prezentowali się w trzech kategoriach wiekowych: klasy 1-3 SP, 4-6 SP i 7-8, gimnazjum.
Szanowni Rodzice/Opiekunowie
W tym roku szkolnym kontynuujemy w naszej szkole akcję ADOPCJA NA ODLEGŁOŚĆ. Jest to pomoc dla dzieci z krajów Afryki. Adopcja polega na przyjęciu dziecka do swojej rodziny/szkoły (pomimo, że pozostaje on nadal w swojej ojczyźnie, pokrywamy koszty jego utrzymania i wykształcenia).
W dniu 8 stycznia 2019 roku uczniowie klas szóstych zrealizowali kolejne zadanie w ramach projektu Szkoła Bliżej Nauki. Razem z nauczycielami realizującymi projekt: paniami Barbarą Piechal, Anetą Michalczyk, Beatą Stygińską - Jurek i Marleną Chłopicką, wzięli udział w zajęciach w Centrum Nauki Kopernik. Była to już druga nasza wizyta w Centrum w ramach realizowanego projektu.
20 grudnia po raz 23. odbyła się w naszej szkole Wieczornica Bożonarodzeniowa. To wyjątkowe i podniosłe wydarzenie wprowadziło nas w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia. W tym roku po raz pierwszy, obok uczniów klas starszych, wystąpili także uczniowie z klas 1-3. Starsi, w przedstawionym montażu słowno-muzycznym, przybliżyli okres adwentowego oczekiwania, natomiast młodsi, dzięki piosenkom, wierszom i tańcom, przenieśli nas w radosny czas świętowania narodzenia Jezusa. Wyjątkowo bogata, a jednocześnie subtelna scenografia przyczyniła się do pełniejszego przeżycia tej uroczystości.
Projekt „M3 dla pszczoły” ruszył pełną parą. Przez kolejne 3 tygodnie na przełomie grudnia i stycznia uczniowie klas szóstych podczas zajęć w ramach projektu Szkoła Bliżej Nauki przygotowywali hotele dla pszczół. Wykonanie tego zadania poprzedził wykład opiekuna naszego projekty p. M. Grabowskiego, który 10 grudnia 2018r poprowadził 2 godzinne spotkanie z uczniami.
Paweł Korczak, uczeń klasy IIIC gimnazjum, od wielu lat (sam mówi, że „od zawsze”) jest pasjonatem historii. W sposób szczególny chłopiec interesuje się historią XX wieku, a jego konikiem są wydarzenia z okresu II wojny światowej. W tym roku szkolnym Paweł został już laureatem Mulitestu z historii zorganizowanego przez Centrum Edukacji Szkolnej.
„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”